Zapytanie numer DO-140.262.58.2019

Jednosta organizacyjna: 
Dział Aparatury i Zakupów
Znak sprawy: 
DO-140.262.58.2019
Przedmiot zamówienia: 

Usługi telekomunikacyjne (telefonia stacjonarna, telefonia komórkowa, opłata za użytkowanie centrali telefonicznej) w okresie od dnia 01 czerwca 2019 roku do dnia 31 maja 2021 roku.

Ofertę należy złożyć do dnia: 
2019-04-26

Wybór najkorzystniejszej oferty

Informacja o wyborze:

Komentarze

Pyt.1:

Czy Zamawiający zamierza utrzymać część numerów z obecnie aktywnych u obecnego operatora? Wnosimy o zweryfikowanie i potwierdzenie wskazanych w OPZ - Cześć 2 ilości obecnie używanych numerów
w zakresie telefonii komórkowej.

 

Odpowiedź:

Zamawiający zamierza utrzymać część numerów z obecnie aktywnych u obecnego operator

Liczba numerów obecnie świadczących usługi w zakresie telefonii komórkowej to:

  1. Umowy o świadczenie głosowych usług telekomunikacyjnych – 484 szt.
  2. Umowy mobilnego nielimitowanego dostępu do sieci Internet – 15 szt.

Pyt.2.

Wzór umowy - zgodnie z treścią § 3, ust. 6 Umowy: „Wierzytelność przysługująca z tytułu wynagrodzenia Wykonawcy nie może być przedmiotem cesji na jakiekolwiek osoby. Ewentualny przelew wierzytelności
jest możliwy za pisemną zgodą Zamawiającego
”. Postanowienia umowy w świetle których przeniesienie wierzytelności wymaga zgody Zamawiającego narusza zasadę równowagi kontraktowej stron umowy
i jest sprzeczne z przyjętą praktyką rynkową, stosownie do której Wykonawcy mogą przekazywać przysługujące im wierzytelności podmiotom trzecim bez zgody dłużnika. Wykonawca proponuje uzupełnienie poprzez dodanie zapisu: „Powyższy zakaz nie obejmuje wymagalnych wierzytelności pieniężnych”.
Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

Pyt.3.

Wzór umowy - czy w przypadku wyboru oferty Operatora prowadzącego działalność w formie spółki akcyjnej, część komparycyjna Umów poświęcona Operatorowi będzie obejmować wszelkie dane wymagane przez art. 374 § 1 Ksh?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.4.

Wzór umowy - zgodnie z treścią § 10, ust. 5 umowy „Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego i osób trzecich pełną odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców” – mając
na uwadze postanowienie umowne Operator zwraca się o doprecyzowanie zapisu, poprzez dookreślenie,
że odpowiada on za działania, zaniechania w tym również za działania podwykonawców,
chyba że niewykonanie przedmiotu umowy, zostały spowodowane działaniem Siły Wyższej, wyłączną winą Abonenta lub osoby trzeciej, za którą Operator nie ponosi odpowiedzialności. Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.5.

Wzór umowy - zwracamy się o potwierdzenie, że Zamawiający wyraża zgodę na uzupełnienie zapisu § 8,
ust. 6 umowy o treści „Niezależnie od kar wymienionych w ust. 1-2, Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego, poprzez wskazanie, że łączna wysokość odszkodowania wraz z naliczonymi karami nie przekroczy całkowitej wartości umowy”. Wykonawca zwraca uwagę, że wskazanie maksymalnej odszkodowania umożliwia Wykonawcy oszacowanie ryzyka kontraktowego związanego z realizacją umowy. Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.6.

Wzór umowy - czy możliwym jest uzupełnienie treści postanowień § 8 Umowy o zapis, zgodnie z którym: „Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie § 8, ust. 1, ust. 2, ust. 3 umowy nie przekroczy 20 % wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w Umowie, a łączna suma kar umownych naliczonych w danym miesiącu nie przekroczy sumy opłat należnych Wykonawcy za świadczenie usług
w danym miesiącu
”?

Zamawiający przewidział kary umowne, dlatego w ocenie Wykonawcy wskazanie maksymalnej wysokości kar umownych daje możliwość oceny ryzyka związanego z realizacją umowy. Podkreślenia wymaga, że kary umowne powinny służyć zabezpieczeniu terminowego i należytego wykonania prac, a nie być nadmiernym
i nieuzasadnionym obciążeniem dla wykonawcy. Gdyby jednak Zamawiający nie uwzględnił ograniczenia całkowitej wysokości kar umownych do proponowanej wysokości 20 % wartości Umowy brutto, Wykonawca zwraca się o wskazanie i rozważenie innej wartości procentowe, bowiem kary umowne powinny służyć zabezpieczeniu terminowego i należytego wykonania prac, a nie być nadmiernym i nieuzasadnionym obciążeniem dla wykonawcy.

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.7.

Wzór umowy - w związku z treścią § 8, ust. 5 „Należność z tytułu kar umownych określonych w niniejszym paragrafie zostanie przez Zamawiającego potrącona z wymagalnego wynagrodzenia Wykonawcy (faktury). Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych określonych w niniejszym paragrafie z należnego wynagrodzenia (faktury). Jeżeli kwota dokonanych potrąceń nie pokryje należnych kar umownych, Wykonawca zobowiązuje się do wpłacenia brakującej kwoty na konto Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia wezwania”. Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że ewentualne naliczenie, potrącenie kar umownych poprzedzone zostanie postępowaniem, które potwierdzi odpowiedzialność wykonawcy. Jednocześnie, Wykonawca podnosi, że utrzymanie postanowień umownych umożliwiających potrącenie kar
z wynagrodzenia Wykonawcy nie daje możliwości weryfikacji zasadności i poprawności naliczenia tych kar. Jednocześnie wskazać należy, że kara umowna powinna przysługiwać Zamawiającemu tylko i wyłącznie
w przypadku, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło z winy Wykonawcy,
co w praktyce oznacza konieczność istnienia procedury, w toku której Strony mają możliwość zaprezentowania swoich stanowisk. Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego (sygn. Akt II CR 419/67):
„(…) jeżeli wykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności,
za które strona zobowiązana nie ponosi odpowiedzialności (art. 471 k.c.), kary umownej nie nalicza się.
Stąd naliczenie kar umownych przewidzianych w umowie powinno być poprzedzone przeprowadzeniem stosownego postępowania reklamacyjnego mającego na celu umożliwienie wykonawcy niezwłoczne usunięcie uchybień w wykonaniu umowy oraz ustalenie istnienia przesłanek naliczenia kar umownych.
W związku z powyższym, Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że nałożenie kar umownych będzie poprzedzone stosownym postępowaniem. Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.8.

Wzór umowy § 6, ust 2, lit b) – zwracamy uwagę, że Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych już nie obowiązuje – wnosimy o podanie aktualnego zapisu. Ponadto brak Załącznika nr 2 dot. RODO o którym wspomina się w Zapytaniu ofertowym – wnosimy o jego uzupełnienie.

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pyt.9.

Część 2- Świadczenia usług telefonii komórkowej oraz mobilnego dostępu do Internetu - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA § 3, ust. 4 CZAS USUNIĘCIA AWARII 3 GODZINY - zwracamy uwagę Zamawiającego na fakt, że wysokie wymaganie dotyczące czasu usuwania awarii w ciągu 6 godzin,
jest wymaganiem ponadstandardowym i wiąże się ze wzrostem opłat abonamentowych, które Zamawiający będzie musiał ponosić na rzecz Wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.

W związku z powyższym Wykonawca proponuje Zamawiającemu rozważenie modyfikacji treści zapytania
i zmianę wymagań dotyczących czasu usuwania awarii na takie, które Wykonawca będzie w stanie spełnić,
a dla Zamawiającego zapewnią sprawne funkcjonowanie, bez niepotrzebnego ponoszenia nadmiernych kosztów i usuwanie awarii np. zgodnie ze standardem w którym Wykonawca zapewni usunięcie zgłoszonej usterki w ciągu 48 godzin od chwili przyjęcia zgłoszenia przez Wykonawcę w formie telefonicznej
(na wskazany przez niego numer telefonu ), z zastrzeżeniem, że zgłoszenie nastąpi w godzinach 8:00
do 18:00 w dni robocze, tj. z wyłączeniem dni wolnych od pracy, świąt oraz niedziel, a wspomniane
48 godziny na usunięcie awarii liczone jest w dni robocze. Zgłoszenie przyjęte po godzinie 18:00
w przeddzień dni wolnych od pracy usunięte będzie do końca następnego dnia roboczego.

Jednocześnie informujemy, że 80% awarii jest usuwanych w czasie nie przekraczającym 24 godzin.

Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu?

 

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

 

Pytanie:

1 . W nawiązaniu do udzielonej odpowiedzi na pytanie nr 1 dotyczące Części 2 – proszę o wyjaśnienie , jaką ilość abonamentów za mobilny internet 10 GB należy policzyć ?  w opisie przedmiotu zamówienia 2 par 2 pkt 5 lit b) – wpisane są 3 szt usługi mobilnego nielimitowanego dostępu do sieci Internet, w odpowiedzi jest 15 szt usługi mobilnego nielimitowanego dostępu do sieci Internet, natomiast w Formularzu ofertowym jest Abonament za mobilny dostęp do Internetu 10 GB – 6 szt.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga 15 abonamentów za mobilny internet 10 GB (opis przedmiotu zamówienia 2 par 2 pkt 5 lit b) oraz pkt. 7)

Zamieszczono poprawiony formularz ofertowy.

 

Pytanie:

Czy Abonament za mobilny dostęp do Internetu 10 GB ma to samo znaczenie co usługi mobilnego nielimitowanego dostępu do sieci Internet ? Jeśli tak to prosimy o potwierdzenie i poprawienie Opisu oraz ewentulanie Formularza ofertowego.

Odpowiedź:

TAK, abonament za mobilny dostęp do Internetu 10 GB ma to samo znaczenie co usługi mobilnego nielimitowanego dostępu do sieci Internet.

Zamieszczono poprawiony formularz ofertowy.

 

Pytanie:

Czy Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu składania ofert , w związku z wyżej wskazanymi wątpliwościami potencjalnego Wykonawcy jak należy policzyć usługi mobilnego dostępu do Internetu ?

 

Odpowiedź:

W związku z zadanymi pytaniami Zamawiający wyznacza nowy termin składania ofert na dzień 26.04.2019 r. na godz. 10.00.

 

PYTANIE 1

Dotyczy części 1 – formularz oferty – tabela - proszę o potwierdzenie czy minuty wpisane do tabeli w zakresie połączeń dla lp 3-5 są podane jako wartość miesięczna czy jako wartość za kontrakt? Ponadto w jakiej pozycji podać wartość za kontrakt abonamentu dla PRA i koszty dzierżawy infrastruktury i serwisu? Tabela w obecnym stanie uniemożliwia podanie wartości za kontrakt.

 

Odpowiedź:

Zamieszczono poprawiony formularz oferty.

 

PYTANIE 2

Dotyczy części 2 – formularz oferty – tabela – proszę informację w jakiej pozycji podać wartość za kontrakt /brak przelicznika/. Tabela w obecnym stanie uniemożliwia podanie wartości za kontrakt.

 

Odpowiedź:

Zamieszczono poprawiony formularz oferty.